Sunday, May 19, 2013

Vzhuru dolu

13. dubna:
K letadlu nás doprovodili korejci
stylově v tradičních úborech
Let ze Soulu do Aucklandu pro mě byl zase o trochu novým zážitkem. Jednak jsem už trochu věděla, co se bude dít a nebyla jsem ze všeho tak vytřepaná a taky jsem si moc dobře pamatovala, čeho se mám vyvarovat. Nedávat si korejské menu, pokud nechci být o hladu. Neděsit se vzletu a přistání, piloti neletí poprvé. A pokud možno se zkusit uvolnit při turbulencích, letadlo musí trochu toho třepání vydržet. Let byl dlouhý a nebýt korejského souseda, který celou cestu posmrkával, tak by byl i příjemný. Tak nevím jestli je smrkání bráno v Koreji jako společenský prohřešek, ale já bych se za to na pána vůbec nezlobila. Všechno se však dalo vydržet, protože letadlo mířilo přeci na Zéland.

 14. dubna:
Naše letadlo v Aucklandu (Boeing 777-200)
Moje první dojmy ze Zélandu byly poněkud stresové. Čekala nás pověstná kontrola na letišti zda nepašujeme nějaké jídlo, semena rostlin, zvířata apod. což zahrnovalo i rentgen batohu a ústní pohovor. No nebylo to tak strašně. Náš celník byl velice příjemný, kontrola trekových bot proběhla stylem "zvedněte nohu já se mrknu zda nemáte zapraskané podrážky od hlíny", pak nám popřál příjemný pobyt a bylo to. Později jsme s hrůzou zjistili, že jsme nechtěně propašovali bonbóny:-) A jak to vypadá na první pohled na Zélandu? Je tu teplo a vlhko a všude je zeleno. Po naší nekonečné české zimě to pro mě bylo jako bych přijela do ráje na zemí. Mohla jsem si i sundat bundu a chodit jen tak v tričku. No nádhera. Autobus z letiště do města byl asi zatím nejdražší spoj, kterým jsme tu jeli. Raději už jsem i zapomněla kolik to stálo, ale na tu chvilku to bylo drahé neskutečně.

No comments:

Post a Comment